Son

2016. január 8., péntek

Kritika #2

Blog címe: Story time
Író: RockH

Kinézet:

Az oldalsáv nagyon tetszik! Ízlésesen, pont jól vannak elhelyezve a modulok egymás alatt, abban a sorrendben, ahogy egy látogatót érdekel. Első a történet ismertetése, ami nyilván a legfontosabb, utána az általános információk, majd a feliratkozó modul, hogy ha az előbb említett két dolog után valakinek megjön a kedve hozzá, rögtön megteheti, amit kell. Aztán az archivumnál nekem nem jön be semmi, ha rámegyek és csak többszöri kattintás után jöttem rá, hogy megjeleníti a 2015-ös bejegyzéseket a bejegyzések helyén, ez gondolom nem direkt van, szóval javaslom, hogy javítsd ki! Az ezek után következő modulokhoz nincs semmi hozzáfűzni valóm, azok jók. 
Na, most viszont jön a kritka. Fent a fejléc nagyon nem oké. Azzal minél gyorsabban kezdj valamit, mert így szerintem kifejezetten csúnya. A legutóbbi bejegyzés címe és dátuma rálóg, így nem igazán leht őket kiolvasni. Amúgy a többi rész rendben van, bár szerintem a fekete alapon fehér szöveg nem a legjobb párosítás... Leginkább a fekete alap nem egy jó választás, mert nehéz hozzá olyan színt találni, amitől nem folyik ki az olvasó szeme és nem is olvad bele... Szóval javasolnék egy világosabb hátteret mondjuk fekete betűkkel. Engem személy szerint kifejezetten zavar, ha egy fejezeten belül valami jellel választják el a részleteket. (Jelen esetben csillagok) Ez bizonyos szinten kizökkent. Bőven elég, ha nyomsz két entert, így hagysz egy kis szünetet a két rész között és máris kivehető.

A történet:

Az elején kicsit unalmas, és előfordul egy-két helyesírási, vagy vessző hiba, de ezt könnyű kijavítani. A történet első két fejezete elég unalmas. Tőmondatokban írsz, és nem fejted ki, hogy mit, miért és hogyan csinál a szereplő, mintha ezt az olvasónak tudnia kéne. Túl keveset engedsz látni, minden titok. Jó ha titkok vannak egy történetben, mert ettől válik érdekessé, de ha túlzásba viszed, akkor te is és az olvasó is könnyen belezavarodhat. Az elején nagyon a közepébe csaptál, és nem tudunk meg annyit a történetről, a helyszínről, a helyzetről és a szereplőkről, hogy kellően megértsük, így, ahogy ez nálam megtörtént, elég hamar beleunhatunk az olvasásba. Nem tudom kik azok a Vörösek, oké hogy valami vezetők, de nem tudom minek a vezetői, milyen vezetők, hányan vannak, mit csinálnak, hogyan és miért. Nem kapok információt arról, hogy hol él jelenleg, miben kiemelkedő, ahogy azt meg is említetted.
Szóval, lenne egy tanácsom: írhatnál egy ütős prológust, vagy bevezetőt, amit kihagytál, hogy felkeltsd az olvasó érdeklődését. Ezek után a fejezetekben jobban ki kéne fejtened, hogy érthető legyen, persze nem szájbarágósan, mert az a másik véglet.

Összegzés:

Összességében nem rossz az egész, de ha megfogadod a tanácsaimat, és elfogadod, hogy én ezt csak és kizárólag építő kritikának szánom, akkor sokat kihozhatsz még belőle, mert az alapötlet nagyon-nagyon izgalmas! Az anyám gyilkosaival kell együtt élnem, ha nem akarok meghalni... Ez elég izgalmasnak és nehéznek hangzik. Többször hangosítsd ki Logan érzéseit és gondolatait, és akkor jobban tud vele azonosulni az olvasó!
Remélem nem bántó, amit írtam! Sok sikert a továbbiakban is! 
Ölel: Dodii.

2 megjegyzés:

  1. Szia Drága!
    Igen, mindenben (de tényleg mindenben) igazad van. A fejléc azóta ki lett cserélve, bár én kedveltem az előzőt is. A betű- és háttérszínnel kezdeni fogok majd valamit!
    Igen, nincsen prológus. Még sosem írták nekem, hogy pótoljam be, de jó ötletnek tartom, szóval: miért ne?
    Az ötödik részt úgy kezdtem írni, hogy E/1-ben, Logan szemszögéből mutattam be a történéseket, de hogy őszinte legyek...nekem az E/1 szemszög nem jön be, és soha nem is tudtam és tudok vele írni. Persze olvasni szívesen olvasok ,én' látásból, de írni...két szóban kifejtve: számomra lehetetlen. Megpróbálom majd, hogy átírom az elkezdett rész eddigi eseményeit E/3-ba, de egyébként mindent úgy hagyok, ahogy volt, ugyanis amikor E/1-ben írtam, rengeteg érzését bemutattam Logan szemszögéből. Hátha ez E/3-ban is sikerül. Hátha.
    Nagyon-nagyon-nagyon köszönöm a kritikát, megfogadom a tanácsaidat! :*
    Ölel:
    RockH

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága RockH!
      Örülök, hogy segíthettem. A szemszög igazából ízlés kérdése, mindkettőt lehet jól is és rosszul is írni.
      Sok sikert kívánok a továbbiakban is!
      Puszil:
      Dodii.

      Törlés